Педагогічна виставка 2018

VIIІ Міська виставка педагогічних технологій
у 2017-2018 навчальному році

Номінація: «Нова українська школа: оновлення змісту викладання навчальних предметів»

Секція: «Хімія, біологія, екологія»

Тема досвіду: Формування екологічної компетентності шляхом інтеграції предметів природничого циклу.

Зміст досвіду
Анотацію досвіду в повному обсязі можна переглянути тут.
Опис змісту досвіду можна переглянути тут.
  1. Дидактичні параметри роботи.
  2. План-карта проекту.
  3. Розробка узагальнюючого заняття.
  4. Критерії оцінювання.
  5. Додатки

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Інтеграція шкільних дисциплін природничого профілю є перспективним напрямком розвитку шкільної природничої освіти. Інтегративний підхід сприяє більш ефективному формуванню екологічної компетентності учнів, розвитку пізнавального інтересу до вивчення відповідних предметів, активності та ініціативності в навчанні, дозволяє формувати єдину наукову картину світу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Оскільки екологічна компетентність включає ціннісний, знаннєвий та діяльнісний компоненти, то стає зрозумілим, що процес її формування буде більш ефективним при інтеграції природничих дисциплін, зверненні до природи, культури та економіки рідного краю.
Інтегративний підхід дозволяє поєднати навчальний матеріал кількох предметів навколо однієї теми, усуваючи дублювання у вивченні ряду питань, таким чином ущільнюються знання та економиться час. У результаті полегшується засвоєння значного за обсягом матеріалу та підвищується якість знань загалом. Крім того, учні отримують можливість активно здобувати знання та одразу застосовувати їх у різних навчальних ситуаціях.
Формування екологічної компетентності учнів передбачає не тільки формування значного багажу знань про природу, про взаємозв’язки між організмами, між живою та неживою природою, між природою та суспільством (знань, що формуються дисциплінами природничого профілю), а насамперед, формування відповідних цінностей: почуття поваги та любові до природи.

Стисла анотація досвіду:

Одним із можливих варіантів інтеграції на цьому етапі може бути метод проектів. Такий метод роботи передбачає масштабну позаурочну підготовку, а отже дає більше можливостей для погодження програмного матеріалу різних шкільних предметів. Проективна діяльність дозволяє глибоко і всебічно вивчити проблему, не перевантажуючи учнів, оскільки кожен з них вивчає тільки один аспект питання, а результати докладає своїм товаришам. Особливо широкий простір для реалізації такого підходу дають саме екологічні питання.
Серед глобальних проблем, що постали зараз перед людством, є проблема на розв’язання якої безпосередньо впливає екологічна компетентність кожної окремої людини, – це проблема накопичення твердих побутових відходів. При цьому значний відсоток цих відходів приходиться на полімерні матеріали, які широко використовуються в побуті, але майже не розкладаються в природних умовах. Високомолекулярні сполуки вивчаються в курсі хімії 11-го класу, Проблема забруднення навколишнього середовища та деградації природи вивчається на уроках екології. Проблема взаємовідносин людини та природи червоною стрічкою проходить через увесь шкільний курс біології. На уроках економіки учні мають можливість розглянути економічний аспект питання утилізації та переробки твердих побутових відходів. Бачити красу природи, любити та берегти її учні вчаться, на уроках літератури та образотворчого мистецтва. Усе вище зазначене зумовило вибір теми дослідницького проекту: «Пластик – матеріал, що полегшує життя сьогодні, але ускладнює завтра».
Проект розрахований на учнів десятого – одинадцятого класів, реалізується вчителями біології, хімії та економіки. Під керівництвом учителів учні працюють над такими питаннями:
  1. Проблема накопичення твердих побутових відходів.
  2. Розкладання пластмас.
  3. Сортування сміття.
  4. Переробка пластика.
  5. Енергетичний потенціал твердих побутових відходів, та зокрема пластика.
  6. Економічний аспект питання переробки твердих побутових відходів.
  7. Краса Землі та людина – очима майбутнього покоління.
Результати роботи оформлюються у вигляді доповідей, рефератів та презентацій.

Презентація 1.



Презентація 2.
Презентація 3.


Результативність впровадження досвіду:

У ході роботи над проектом учні побували на підприємстві з переробки пластика ПП ПКФ «Полімер» та взяли участь у роботі Міжнародної виставки-конференції «Еко Форум 2017», що відбулася у Запорізькому виставковому комплексі «Козак-Палац» 30.05 – 01.06.2017. На виставці учні мали можливість взяти інтерв’ю у представників компаній «Гранік» та «Умвельт», що займаються вивозом сміття в Запорізькому регіоні та намагаються впровадити його сортування.  Підготували роботи для фотовиставки «Здоров’я людини – здоров’я планети».

Репрезентація досвіду:

Результати роботи були представлені


Комментариев нет:

Отправить комментарий